20 July 2014

KING'S PARK, A NORWEGIAN & ART

G'day mate! Haha just kidding har inte hört en enda en säga det ännu. Ni kanske undrar vad jag har gjort de senaste dagarna (eller kanske inte but I'm gonna tell you anyway).

Jag har sprungit i en förort för första gången i mitt liv, bekantat mej med mitt nya hem, min värdfamilj och området jag bor i. Jag har besökt shopping center och ätit sushi. Skaffat gymkort och varit på gym har jag också hunnit med och så har jag gått med i förortens elevråd! 

I fredags var jag med Ruben som bor i Armadale, vilket visade sej vara otroligt svårt att hitta eftersom hans hus inte fanns på varken Google maps eller på någon karta så vi tappade bort oss lite men det var bara kul haha. Men vi hittade till slut både huset och en glad, blond norrman! 


På lördag så åkte vi in till Perth och där träffade vi min värdbror. Vi gick runt i King's Park och åkte sedan till Harbour town som är ett shoppingcentrum i Perth. King's park var gigantisk hann bara se 1/4 av hela.. Men det kommer kanske ett annat inlägg om själva parken och om vad vi såg där för att jag tog så många bilder haha. 

King's Park
Ser ni förresten hur bränt det är på sidorna av "gången", det är bevis på hur stark solen är här..
too damn happy to stand next to a war memorial
Perth city looking' pretty (bra rim heh)
Sky bridge
Turisten Ida är en turist, jag och japanerna har alltid kameran redo  

Har också försökt mej på lite aboriginsk konst till mitt rum. Egentligen ska det finnas en mening bakom varje punkt och symbol men mina bilder är bara nonsens haha.

tog överdrivet länge att göra


No comments:

Post a Comment