21 July 2014

EXPLORING PERTH

Idag har jag varit på äventyr! Åkte in till Perth själv med tåg och buss osv. Det kanske inte låter som en big deal, med det var ett äventyr för mej!

Åkte med buss från Kwinana till Rockingham trainstation, där tog jag tåget in till Perth. I Perth hade jag ingen aning om var jag var men det var jätte kul att gå omkring utan att veta var man var! Det började dock regna efter en stund..

Det var fascinerande att se alla olika typer av folk på tåget. Jag menar jag såg en hippieturk! Verkligen oväntat haha. Åt en Subway ståendes i regnet, själv.. Kände mej väldigt ensam i den stunden. Gick runt en stund, hittade lite kläder och en bok. Gick runt i en te butik och utforskade lite!

Åkte sedan hem med tåget och tänkte nästan sätta mej på fel buss! Lucky me I didn't. 

aussie nature
I'm happy

cute tea shop


hej Ida igen



new dress (tar annars inte bilder i provrum, men denna klänning..)

2 comments:

  1. Hej, jättefin blogg!

    Funderar själv på att åka till Australien om något år, och har några frågor som du gärna får svara på! :)

    -Med vilken organisation åkte du?
    -Under vilka månader går man i skolan?
    -Är Australien ett dyrare alternativ än USA?
    -Hur är människorna sådär allmänt i Australien?
    -Är det många från Finland som åker just dit som utbytesstudent? Blandas man med folk från Skandinavien när man åker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! (äntligen får jag lite frågor, kärlek till dej anonym) Svarar i ett inlägg!

      Delete