14 July 2014

I'M ALIVE AND BREATHING

Det är sant, jag lever! *partymoment*
Varning för långt inlägg, så good luck with reading it all, haha.

MÅNDAG

Sista avskeden och avskeds middag på villan med Mommo, Moffa, Mia och familjen. Gråtkalas på flygplatsen. 

Moffa & jag
Mommo & jag
Mia och jag
Gullemamma

Redo för äventyr!



TISDAG

Flyg, flyg och mera flyg. 

1. Turbulens i mängder
2. Fich desinficerings medel i ögonen, don't ask how
3. Satt bredvid nynnande kines tant
4. Blir pajad av den nynnande kines tanten när jag skulle sova
5. Törst
6. Värmeslag
7. Furby förbud på planet
8. Blir väckt av flygvärdar genom att bli tryckt på näsan ett x antal gånger
9. Isac vinkade sitt glas med apelsin juice 2 gånger
10. American express premium lounge höll mej och Isac rena och mätta

no furbies please


ONSDAG-FREDAG

Landade i Sydney, åkte till opera huset och tog lite bilder och åkte sedan iväg till lägerområdet Wesley Vision Valley som ligger 1 timme utanför Sydney. Där gjorde vi en massa, spelade fotboll, var på bush walk och prövade på Aussie Rules mellan alla info sessioner och presentationer. 

Såg 2 wallabies och 2 possums eller pungråttor som det heter på svenska. Sov med en Huntsman (Google it) och duschade med 2 redback spiders vilket är 1 av australiens dödligaste spindlar. Myyys! En kväll kom elever från olika skolor i Sydney och hade uniform modevisning åt oss. Alla var så härliga, man kan inte låta bli att älska den australienska öppenheten! 

Jag sjöng med italienare på en talang show som vi hade, det var jättekul! Sjöng också Finlands nationalsång på finska med Isac och två finska tjejer. Proud moment! Senare på fredag satt vi med alla från Norge och Sverige på balkongen och hade allsång under stjärnorna. Det var exakt så mysigt som det låter! 
Sydney Opera House





bush sunset









dem cuties


LÖRDAG

Sade hejdå till Isac, lipsillen Ida kom fram, suck.. Åkte sedan till Sydney airport och åt sushi, namnam! Sedan satte jag och Ruben oss på planet mot Perth vilket tog 6 h.. Sedan sa jag hejdå till Ruben och träffade min värdfamilj! 

Framme i Perth!


SÖNDAG

Åkte in till Rockingham och fixade nytt nummer, sen till några stränder och kände på vattnet och njöt. Besökte min första surfshop och fick info om Scuba diving certificate som jag kanske ska ta senare i år! Hittade dessutom några vänner i mitt badrum..
Warnbro beach
forshore



Warnbro-closest beach







Gårkvällens största fråga
Over and out!

2 comments:

  1. Yaas yaas yaaaaaasss åt de mesta, i övrigt är jag speechless! Så glad för dej bae <3<3<3

    ReplyDelete